2009. március 1., vasárnap

VKF 23 Leves,melyben zeller meg nemes gerezdek keverednek

Alighanem a címmel ki is merült eszperente tehetségem,hiába ígért plusz pontokat Grenadine az elbíráláskor.

A feladvány enélkül is adott gondolkodnivalót,és azt kellett észrevennem,hogy meglehetősen kevés olajos mag fogy a mi konyhánkban.Ételben legalábbis.

Sütiben még csak csak,bár a dió-mák-mandula szentháromságon ott sem nagyon lépünk túl.Na jó,még a kókusz időnként.

Elsődleges jelöltem most is a bejgli volt,de inkább a fent említett leves mellett döntöttem.

Maga a leves nem egy nagy durranás,talán már szerepelt is,hiszen gyakori vendég az asztalon.Golyólevesként még a rendkívül finnyás leányzó is hajlandó megenni.Akárhogy is,a levesgyöngyök gyártóinak nagyon hálásak lehetünk,mert a golyóval tényleg szinte bármilyen zöldséglevest (legalábbis a krémleveseket) el lehet adni a gyerekeknek...

Visszatérve a zellerleveshez:

Már régóta motoszkált bennem,hogy a zeller édes/földes ízéhez mit lehetne párosítani.Mivel a leves fűszerezése általában nagyon visszafogott,a borson kívül csak egy egész kevés szerecsendióval szoktam megijeszteni,a zeller dominál.

A szalonnachips bejött,de aztán nemrég diót pirítottam valamihez,és az illatról azonnal eszembe jutott a leves. A próba hamarosan megtörtént,és fényes sikert aratott.

Ugyan csak kiegészítője a levesnek,de így együtt nagyon jók!

Tévedtem,mégsem írtam még zellerkrémet,úgyhogy most !

Amiből:

-1 jó nagy,férfiökölnyi zeller
-2 db kisebb krumli
-50 gr vaj
-frissen őrölt bors,só
-lehelletnyi szerecsendió
-húsleves
-tejszín

Ahogyan:

A vajon párolom kicsit a feldarabolt krumplit és zellert,sózom,borsozom.Pár perc után felöntöm húslevessel,akkor reszelek bele egy pici szerecsendiót.

12-15 perc alatt puhára főzöm.Ha teljesen puha,a tűzről levéve botmixerrel pürésítem.Ha túl sűrű,kevés vízzel higítom,szükség szerint utánízesítem.Újraforralom,és és belekeverem a tejszínt.Azzal már nem forralom,hogy homogén maradjon.

A diót durvára vágom és szárazon,serpenyőben állandóan rázogatva megpirítom.Ha már kész ,azonnal átöntöm egy nagy,nehéz hideg cseréptányérba,mert képes önmagában is megégni...

Tálaláskor a leves tetejére bőven szórok belőle,és még pár csepp extra szűz olívaolajat csorgatok rá.

Nagyon jó...


1 megjegyzés:

Horasz írta...

hughh ezt megfozom hetvegen:) Welcome back, koma.