2007. április 25., szerda

Paradicsomleves

A paradicsomlevest ilyen-olyan formában mindenki ismeri,van aki szereti is.
Úgy alakult,hogy ezidáig nem főztem paradicsomlevest sosem.
De a gyermekek azt kívántak,mit volt mit tenni,nekigyűrkőztem.Bármiféle prekoncepció és felkészülés nélkül,mert ugye az ember nem is feltételezi,hogy ilyen egyszerű dolgokról egyáltalán megemlékeznek a főzőbibliák...
Ezért krémlevesként próbáltam elkészíteni,amivel kapcsolatban voltak ugyan kétségeim(mint például,hogy mitől is lesz krém),de félresöpörtem őket,és az eredmény engem igazolt:)
Sajnos fénykép nincs a produkcióról,de egy paradicsomleves amúgy sem túl fotogén...
Amiből:
-5dkg vaj
-5 db tojásnyi krumpli
-1 kis paradicsompüré(MUTTI PASSATA 0,33l)
-pici só
-2,5 dl főzőtejszín
-2_3 szál zellerzöld igen finomra vágva
Ahogyan:
A vajon megpároltam a kockára vágott krumplit,sóztam,hozzáöntöttem a paradicsompürét és egy kis vizet.Amint a krumpli puhára főtt,botmixerrel pürésítettem.
Miután a mindent elborító piros pöttyöktől megszabadultam,ment bele a tejszín,rövid forralás,utánasózás,és a legeslegvégén ment bele a friss zellerzöld.
Kész is,már csak levesbetét kellett bele,esetünkben ropogós kenyérgolyó,de krutonnal is remek.
És mindenkinek ízlett!

Nincsenek megjegyzések: