2008. február 8., péntek

Hagymaleves

Hagymaleves volt a tegnapi ebéd/vacsora,mert előkerült a Stahl féle Végre otthon,amiben benne van,meg olvastam a hatodik harrypottert is éppen,mert következik az utolsó,és abban is volt hagymaleves vacsorára.

Eddig nem készítettem még ilyet,mert Franciaországban igen jót ettem,és nem gondoltam,hogy sikerülne reprodukálni,de tegnap elszántam magam.

A címben direkt nem francia hagymalevest írtam,mert azért amit ott ettem,nem egészen ilyen volt,de majd gyakorolok:)

Mindenesetre nem rontottam el nagyon,mindenki kétszer kért(leszámítva persze a leányzót,ő inkább a felöntésre szánt húslevesből vacsorázott).

Hogy tartalmasabb legyen,külön készült hozzá sajtos pirítós,mert beáztatva nem szeretjük.

És talán most először megtörtént,hogy már annyira éhesek voltunk,hogy nem volt fotózás...

A képet itt találtam,köszönet érte.(A linket ajánlom mindenkinek,aki többet szeretne tudni a vöröshagymáról!)


A leves majdnem teljesen Stahl után készült,csak a brandyt/konyakot helyettesítettem fehéborral.Mert bár én nagyon szeretek enni,azért a jó brandyt nem locsolom a levesbe...

Tehát:

Amiből:

-6-7 fej vöröshagyma
-100 gr vaj
-0,5 dl evoo
-0,5 dl száraz,gyümölcsös fehérbor
-húsleves
-1 csapott ek liszt
-1 tk mustár
-só,bors,kakukkfű

Ahogyan:

A hagymákat négybe vágom,nem túl vékonyan felszeletelem.A vajat,olívaolajat összemelegítem,rádobom a hagymát.Enyhén sózom,borsot tekerek rá,és kis lángon,gyakori kevergetés mellett világosbarnára,és enyhén pépesre pirítom/párolom.Ez mintegy fél óra.

Ha jónak gondolom,rászórom a kakukkfüvet(frisset ha lehet,sajnos most csak szárított volt),és aláöntöm a bort.Nem sokat,kb. 0,5 dl-t.Ha elpárolgott,belenyomom a mustárt,és a lisztet.

Ezzel is kevergetem nagyjából 2 percig,hogy a mustár belesimuljon.Jó lett volna csípős dijoni,de éppen az sem volt otthon,maradt a Globus,ami sajnos sokkal savasabb.

És végül felöntöm a húslevessel,felforralom,és 15-20 percig lassú tűzön főzöm.

Ezalatt elkészítem a sajtos pirítóst,hogy legyen hozzá it harapni.

Vékony szelet kenyereket megvajazok,teszek rá valamilyen olvadós sajtot,és sütőben,magas fokozaton 5-6 perc alatt ropogósra pirítom.

Azon forrón tálalom is.

Valamilyen bor jó lett volna hozzá,de nem válogattunk,ahhoz is túl éhesek voltunk:)

Nincsenek megjegyzések: