2007. április 25., szerda

Bazsalikomos karalábéleves

Szerintünk a világ legjobb karalábélevese.És nemcsak azért ,mert mi találtuk ki:)

Előtörténetéhez tartozik,hogy nem vagyunk kimondottan karalábérajongók.Nyersen,zsíroskenyérrel vagy csak úgy ipari mennyiséget fogyasztunk,de főzve-sütve nem tartozott a vágy titokzatos tárgyai közé.

Emlékezetem szerint az első ilyen levest is csak a kényszer szülte,merthogy semmi ehető zöldség nem volt otthon,csak egy nyamvadt karalábé.

Amiből:

1 nagyobb vagy két kisebb karalábé
5dkg vaj
2-2,5dl főzőtejszín
húsleves,alaplé,vagy végszükség esetén húsleveskocka
só,bors
5-6 levél friss bazsalikom

Ahogyan:

A vajon megpárolom a kockára vágott karalábét,sózom,borsozom.
A borsozás durvára őrölt fekete borsot jelent általában,mert a gyári őrölt bors csak csíp leginkább,íze nemigen van.
Felöntöm a rendelkezésre álló folyadékkal(szerintem a húsleves a legjobb,mert a húsalaplé túl erőteljes,a leveskocka meg általában leveskockaízű),és készre főzöm.
Csak annyira,hogya zöldség inkább roppanós legyen mint túlfőtt.
A tejszínt beleöntöm,összeforralom,és a végén rászórom a vékony csíkokra vágott bazslikomleveleket.
Tálaláskor néhány csepp extra szűz olívaolajjal a tetejét megpöttyözöm.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Blogíró!

Hála neked ezért a csodálatos karalábéleves receptért. Világ életemben utáltam a karalábét, de ma minden megváltozott! Megfőztem, megettem és megszerettem!

Köszönöm!

U.i.: sajtos pirítóst ettem hozzá

Üdv: Edit

Névtelen írta...

Nagyon örülök!:)

Üdv

zsurkenyer

Névtelen írta...

nagyon finom a karalábé, ha a párolást egy kávéskanál cukorral ízesítem

Névtelen írta...

Tényleg nagyon finom!
Én egy kis fehér borsot és egy evőkanál étkezési keményítőt is tettem hozzá!

Köszönöm a receptet!