2008. május 9., péntek

Sós sajt fűszeres olajban

Szándékosan nem feta,persze,még utóbb védjegybitorlás lesz belőle:)

Egyszerűbb elérhetősége okán a SOLE feta jellegű sajtját szoktam vásárolni,kategóriájában egész jó.

Nem vetekedhet persze egy igazi görög juhsajttal,de a katona azzal harcol,amije van...

Az olajban érlelt/pácolt fetát réges régen Jamie Olivernél láttam,igaz,ő nem cicomázta ennyit emlékeim szerint,csak beledugott három-négy nagyobb darab sajtot egy csatos üvegbe,meg egy kettétört chilit,felöntötte olajjal,és kész.

Ebből fejlődött tovább a mi verziónk,ami az arányok változtatásával lehet pácolt sajt vagy akár saláta.

Általában nagyobb mennyiség készül egyszerre,mert friss bagettel,vagy pirítóssal ipari mennyiséget vagyunk képesek eltüntetni belőle.

A képen látható adag egyszemélyes,salátába hajló kivitel,munkahelyi ebédnek készült.



Amiből:

-feta vagy fetajellegű sós sajt
-uborka
-paradicsom
-olajbogyó
-zöldfűszerek( bazsalikom,kakukkfű)
-evoo

Ahogyan:

Minimális konyhatechnikai jártasságot igényel csupán az elkészítés.A sajtot felkockázom,a paradicsomot( itt koktélparadicsom) félbe,az uborkát 4-5 mmes karikákra aztán mérettől függően félbe/negyedbe vágom.

A zöldfűszereket nem túl finomra aprítom.Belerakosgatom egy zárható üvegbe,közészórom a zöldfűszereket is,és felöntöm extra szűz olívaolajjal.

Akár azonnal ehető is,de pár nap a hűtőben csak jót tesz neki.

Ha előre gondolkodok,a paradicsomot szeletekre vágva meg is fonnyasztom/aszalom,úgy sokkal intenzívebb az íze.

Ha kevés zöldség,sok sajt az arány,az uborkát is megaszalom kicsit,de akkor csak fűszerként szerepel,mert egyébként nincs nagy élvezeti értéke.
Így,ahogy van kész.Ehető magában kenyérrel (frissensült vagy pirított) de ha van hozzá valamilyen nemespenészes szalámi,mondjuk téliszalámi,azzal is nagyon jó tud lenni.
Meg valamilyen jófajta hideg sör,mondjuk Pilsner Urquell...

5 megjegyzés:

Cukroskata írta...

Nagyon jól néz ki :-) Én is láttam Jamie receptjét, és meg is csináltam már egy párszor. Gastroajándéknak is nagyon jó :-)
Ő a zöldfűszereket és az apróra vágott chilit összekeverte, kiszórta egy deszkára, belehempergette a sajtot, és úgy tette az olajba.

zsúrkenyér írta...

Koszi!

Hat,jamieolivert mar nagyon regen lattam,megkopott az emlek...

De a chili stimmelt:)

Udv

zsurkenyer

phzs írta...

Na, mire rájöttem, mi az az evoo... :o)
Pár éve én is sokat csináltam, rengeteg zöldpetrezselymet raktam bele. Tényleg, csinálok megint.

Névtelen írta...

Ha kietted belőle a sajtot a maradék olajjal mit csinálsz?? vagy nem marad???
Sziszi

zsúrkenyér írta...

Hat,nem sok.Remekul ki lehet tunkolni,de ha megis marad,a kovetkezo adag keszitesenel ujrafelhasznalhato.

Udv
zsurkenyer