2007. június 28., csütörtök

Almás süti

Egy újabb almás süti a választékból.

Mint már mondtam,mély barátság fűz engem az almás sütihez,és szerencsére a csalát többségét szintén.Vannak persze kivételek,vagy inkább csak kivétel:)

Az alábbi süti utoljára afféle kárpótlásként készült,nemsokkal egy Tarte Tatin után.A mi lányunk kijelentette ugyanis,hogy szép ugyan az almatorta de ő ugyan abból nem eszik,mert nincs teteje,nem szögletre(értsd:kockára)van vágva,és különben is ő azt szereti,ami szurkodott.

Mit tehet ilyenkor egy rendes apa ,süt tetejes,szurkodott(de azért csak módjával szurkálva,hátha mégis olyan szelet kell majd,aminek nem lyukacsos a teteje) ,kockára vágott almás lepényt?pitét? szóval sütit.

Mivel süteményekben nem vagyok kimondottan járatos,egy egyszerű omlós vajastésztával indítottam,a normálisnál tovább gyúrva ,és picivel több vízzel a szokottnál,így nem lett annyira omlós.

Lehet tippelni a lelkes fogadtatásra:)


Igen,ismét nem sikerült eltalálni a leányzó ízlését,mert ez meg szétcsúszott!:)


De azért a süti:


Amiből:

A tészta:

-250 gr vaj
-500 gr finomliszt
-2 nagy tojás sárgája
-0,5-0,7 dl víz
-és persze az elmaradhatatlan csipet só


A töltelék:

-1,5 kg alma
-1/2 citrom
-3-4 ek kristálycukor
-fahéj

Ahogyan:

A hozzávalókból a vajastésztánál ismert módon összeállítom a tésztát,és a szokásosnál kicsit tovább gyúrom.Így nyúlósabb lesz ,és megsütve picit jobb a tartása,mint a normál omlósnak.

Hűtőbe rakom,és amíg pihen,megcsinálom a tölteléket.


A töltelékhez tulajdonképpen bármilyen alma jó,csak ne legyen kásáshúsú.Az almákat meghámozom,szeletekre vágom és kevés cukorral,a citromlével megpárolom.Ebbe most tettem igen pici fahéjat,de tényleg csak megmutattam az almának a fahéjrudat.


Hagyom hűlni,közben kinyújtom a tészta felét,beleteregetem egy kivajazott tepsibe,és szórok rá némi búzadarát.Rásimítom a tölteléket,és a tészta másik feléből nyújtott lappal betakarom.


Megszurkodom,mert az fontos,és 180-190°C-os sütőben nagyjából 30-35 perc alatt készre sütöm.

Amikor kihűl,"szögletekre"vágom.


Nincsenek megjegyzések: