2008. november 9., vasárnap

Kelbimbóleves

Mert itt az ősz , mégha ez nem is látszik egyáltalán se. De van kelbimbó.Ő se az a kimondott gyermekbarát zöldség,- akkorsem, ha ilyen szépeket is írt róla C&V- én sem emlékszem,hogy nagyon rajongtam volna érte.Aztán már majdnem felnőttként volt valami félresikerült találkozásunk,ez újabb évekre visszavetette a kibontakozó kapcsolatot.

De ahogy öregszem,megkedveltem ezt a zöldséget is.És nem csak sok hús mellé!

Bár vajon párolva köretnek sem rossz...

De az is igaz,hogy a mi gyermekeink szerint egyetlen lehetséges fogyasztási formája a nyersen elrágás:)

Legalább megkóstolták...

Jó volt úgy is,de én inkább levest főztem belőle,gyors,tartalmas zöldséglevest.Aki úgy véli,hogy némiképp hasonlít a frankfurti leveshez,nem téved nagyot,bár nem ez volt a cél,de ahogy a már szakállas viccből elhíresült suszter mondta: Így se rossz!

Amiből:

-500 gr kelbimbó
-1 nagy szál póréhagyma
-1-1 szál sárgarépa és petrezselyem
-1 kisebb zellergumó fele
-2-3 db krumpli
-8-10 cm jóféle füstölt kolbász
~50 gr vaj
-1 pohár tejföl
-húsleves a felöntéshez
-só,bors,majoranna

Ahogyan:

Mivel gyors ebéd volt,a lehető legegyszerűbben készült. A zöldségeket nagyjából egyformára daraboltam,a póréhagymát kb. centis karikákra,hogy ne főjön szét. A kelbimbókat max. félbe, a kolbászt vékony karikákra.

A vajon az összes zöldséget a kolbásszal együtt rövid ideig pirítottam/pároltam,sózás borsozás után felöntöttem a húslevessel. Kapott egy kevés majorannát, és mintegy negyed óra alatt megfőztem.

Amint jónak gondoltam ,behabartam tejföllel,még egy-két percig forraltam,és kész is volt.

Mi tagadás,tényleg emlékeztetett a frankfurti levesre....

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ébresztő, nem vagytok ki mackók, hogy téli álmot aludjatok!!!

zsúrkenyér írta...

Kedves Cserke,

megvagyunk,koszonjuk az erdeklodest.

Csakhat...
Az elmult hetekben kicsit megsurusodott az eletunk,itthon is,munkahelyen is,nem nagyon jutott ido zsurkenyerezni...
Idonkent fozunk azert,es irni is fogok,mar jo lesz ha lesz teli szunet:)

Es elkeszul hamarosan a buszos iras is,igerem!

Szia!

zsurkenyer

Névtelen írta...

Értem én, és örülök, hogy jól vagytok. Ez a lényeg:)
Várom az összeset, remélem pótoljátok a "lazsálást":))

Horasz írta...

Tiszteletem, nezzem be hozzam kollega, na meg irhatna is valamit:)

reg hallottunk feloletek.

http://horasz.blog.hu/2009/01/18/baratsagszalag

H.

Névtelen írta...

Ahoj!
Csak gondoltam benézek és érdeklődök, hogy mikor lesz már új írás a blogon? Az olvasók több aktivitást követelnek! :)

Névtelen írta...

Én is szeretnék még innen főzni, most készült el a krumplileves! :) Kérünk szépen receptet.

Blanka írta...

Most kezdek én is nagy lelkesen krumplilevesezni! :) Szeretem ezt a blogot, mert ha nincs ötletem, itt mindig találok!
PL.