2007. augusztus 6., hétfő

Citromos csirke

Az alábbi remek fogás egy régi-régi Nigella sorozatból származik.Rám egyébként nem jellemző módon szinte változtatás nélkül használom a receptet már évek óta:)

Szeretem,mert egyszerű mint az ék,előkészítést nem igényel egyáltalán,és még elrontani is nehéz.

Ja,és legfőbb előnye,hogy általában a gyermekek is szeretik.Persze ha olyan kedvük van,akkor a citromjárta felületeken keserű, a fokhagyma környékén meg nagyon fokhagymás...

Kipróbáltam más húsokkal is már,tulajdonképpen a már említett fokhagymás tarja is ennek egy leszármazottja,csak ott a fokhagyma jobban dominál.

Mivel a citrom miatt a hús meglehetősen karakteres,vagy vele harmonizáló,vagy teljesen semleges köret illik hozzá,például tepsiben sült,borsos,rozmaringos,olívaolajos,citromleves krumpli,vagy mint alant,egyszerű,vajas párolt újkrumpli.

Meg persze zöldsaláta.

Meg valamilyen jófajta olaszrizling,mert alá is az kerül.Legalábbis nálam.

Tehát a citromos nigellás csirke szerintem:

Amiből:
-4 egész csirkecomb,vagy comb és mell(bőröstül!)
-2 citrom
-12-15 gerezd fokhagyma
-néhány ágacska friss rozmaring
-frissen őrölt bors,só
-2-3 ek evoo
-3-4 dl száraz fehérbor,szerintem olaszrizling

Ahogyan:
A csirkedarabokat sózom borsozom, sütőtálba rakom.Rászórom az összetépkedett rozmaringot,a gerezdekre vágott citromot,a megtisztított,de egyben hagyott fokhagymagerezdeket.

Meglocsolom olívaolajjal,és aláöntöm a bort.Nedves sütőpapírral lefedem,és nem túl meleg sütőben(160-180°C-on) megsütöm.Ez kb 70-80 perc,de egy tűpróbára azért mindig szükség van.

A végén nem kell számolni a plusz rápirítással,mert a sütőpapír alatt ez megtörténik tökéletesen.

2 megjegyzés:

macs írta...

Igen, ez tényleg nagyon finom! Én is szoktam csinálni.

zsúrkenyér írta...

Van még egy egészben sütött citromos csirke verzió is,hamarosan az is felkerül:)