2007. július 2., hétfő

VKF VI. Diós cheesecake

Amikor elolvastam a kiírást,először úgy gondoltam,hogy ebben nem is veszek részt,aztán eszembe jutott a sajt és a dió.

Ettől nem is bírtam eltávolodni,pedig az utolsó pillanatig húztam a dolgot,hátha sikerül mást,jobbat,eredetibbet kitalálni.
Ráadásul az ízek komplementersége meglehetősen szubjektív,kinek mi az,és ezzel vitatkozni nem lehet.
Már csak azt kellett kigondolni,miben is hozzam össze a kettőt.

Nem kimondottan kézenfekvő választásként a híres new yorki cheesecake-et valasztottam.Nemrégiben olvastam C&V remek írását a tárgyban,és mivel a Philadelphia sajtkrémet is szeretem ,meg a tortát is,és a szerző lelkesedése is magával ragadott,nem volt visszaút.
A sütiről ő meg is írt mindent,amit tudni érdemes,így nekem már nem maradt miről beszámolni.
Mivel a torta alapja amúgy is teljes kiőrlésű kekszből készül,ennek egy részét váltottam ki pirított dióval.Ezenkívül gyakorlatilag teljesen megegyezik a recept C&V-val,kivéve persze a kimondhatatlan nevű kekszet:)
A végeredmény egyébként meglepően finom lett,a kicsit sós sajt,megbolondítva citrommal,a tésztában a pirított dió igazán jól passzol egymáshoz.Igaz,kicsivel több cukrot elbírt volna...
Tehát a pályamű:

Amiből:
Az alaplaphoz:
- 200 gr csokis keksz(ezesetben Detki mini mézes)
-100 gr dió
-100 gr vaj
A krémhez:
-700 gr Philadelphia krémsajt
-100 gr tejföl
-100 gr habtejszín
-1 citrom leve és héja
-200 gr porcukor
-2 tojás
-3 tojássárgája

A diót egy serpenyőben szárazon megpirítom,de éppen csak annyira,hogy az illata intenzívebben érvényesüljön,és lehűtöm.A fagyasztóban kopogósra fagyasztott kekszet ledarálom,(muszáj fagyasztani,mert nagyon olvadós rajta a csoki),aztán a diót is.
A felolvasztott vajjal összegyúrom,és belesimítom-nyomkodom egy kapcsos tortaforma aljába,amit előzőleg sütőpapírral kibéleltem.Ha kész,mehet hűlni egy kicsit,amíg a krémet összeállítom.

A krémhez egy tálba teszem a szobahőmérsékletű krémsajtot,a tejfölt,a tejszínt és simára keverem.most már elég lágy ahhoz,hogy felvegye a citromlét.Belereszelem a citrom héját is,és a tojások előtt még a porcukor is belekerül.

Ha ügyes voltam,teljesen homogén,csomómentes,lágy krémet sikerült készíteni.Most igen:)

Ráöntöm a morzsaalapra,és az előmelegített sütőben,170-180°C-on kb. 1 óráig gőzölöm.
Aztán a sütőben hűlni hagyom 2-3 órát,utána teszem a hűtőbe.

És ha kibírjuk,kivárjuk,hogy ki is hűljön teljesen.



Nincsenek megjegyzések: