2008. május 29., csütörtök

Reggeli,ha nincs otthon semmi...

Mert az úgy volt,hogy elmentem én vásárolni hajnalok hajnalán,csak azért,hogy valami reggelinekvalót szerezzek be.Ebéd nem kellett,nem főztünk,a reggeli volt a cél.Aztán bóklásztam a sorok között félálomban,vettem is mindenfélét amire szerintem szükségünk volt,és hazamentem.

De amikor kipakoltam a szatyrokat,riadtan láttam,hogy bagetten kívül csak néhány szép nagy gombát vettem...

Tétova fejvakarás,hűtőfelderítés következett ezután,melynek erdménye némi házi füstölt szalonna,paradicsom,főzőhagyma és tojás lett.
Így már nem látszott teljesen kilátástalannak a reggeli:)

A szalonnával kezdtem,néhány igen vékony szeletet pirítottam a serpenyőben,ropogósra.A kisült zsíron a vastag szeletekre vágott hagymát sütöttem át,nagy lángon,hogy a külseje karamellizálódjon kicsit.A tükörtojás következett,a lágynál kicsit keményebbre sütött sárgájával.
Ezután már szükség volt kicsi zsiradékpótlásra,a paradicsomkarikák alá kevés olívaolajat melegítettem,füstölésig,hogy ne párolódjanak,hanem süljenek.

Közben sót,és durvára őrölt borsot is szórtam rá,de csak épphogy.
A gomba maradt utoljára,nehogy összeessen.Félbevágtam,nagy lángon,kevés olajon sózva,borsozva pár perc alatt átsütöttem.

Tányérra halmozni,friss bagettet szelni hozzá már tényleg csak néhány másodperc.

És csak egy serpenyőt koszoltam el,és mindösszesen mintegy 18 perc alatt végeztem.Amíg lefőtt a kávé is:)

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

A legjobb az ilyen reggeli, amihez hozzátartozik, hogy az ember kinéz a piacra körülnézni :) Persze ennyire nehezen tudom alulvásárolni magam :)

zsúrkenyér írta...

Szerencsere nalam is ritka:)

"saját levében" írta...

Már-már megközelíted egy igazi angol reggeli színvonalát! A túlvásárlás fejleszti a fantáziát, mert aztán az alapanyagkhoz kell receptet kreálni!

zsúrkenyér írta...

Igen,az angol reggeli szimpatikus nekem is,csak a véreshurka ne legyen kötelező...

De anélkül jó!:)