2007. május 21., hétfő

Bundás csillag

Furcsának tűnhet a névválasztás,de a tények makacs dolgok...

A bundás kenyér ,amit szerintem nem kell bemutatni senkinek,gyermekeimnél a kívánságlistán valahol nagyon hátul,nagyjából az utolsó előtti helyen állt,és áll a mai napig.

Ez szomorú,mert mi,nagyok viszont szeretjük.

Ezért érkezett megmentőként a nyári sorozatával Nigella,akit amúgy is szívesen nézünk/néztünk:)

Már a sorozatbeli kerettörténet elhalványult,tulajdonképpen mindegy is,ő mindenféle kivágóformával tette érdekessé a bundás kenyeret .
Az ötlet igazán egyszerűnek tűnt,gondoltam,egy próbát megér:)
Annyit változtattam rajta,hogy nem a kész, hanem a felszeletelt kenyeret,még tojásozás előtt szúrtam ki,így megspóroltam az olajos tenyeret,és egy mosogatást...
Gondolom,mondanom sem kell,hogy elsőszámú kedvenc rangjára emeltetett...
Ilyen formáink vannak,általában a szívecske és a holdacska a legnépszerűbb:)


És ilyenek lesznek

Mi,nagyok,pedig kénytelen-kelletlen beérjük a lyukas kenyérszeletekkel...


Nálunk a bundáskenyér alapvetően sós,és így lehet hozzá enni zöldhagymát,paradicsomot,és bármi egyéb zöldet.
Édesen még nem próbáltuk,eddig nem volt rá igény.
Tehát:
Amiből:
- szikkadt ,textúráját tekintve inkább tömör,mint foszlós kenyérszeletek
-tojás
-tej
-só
-sütéshez olaj
Ahogyan:
Kb. egy centi vastag szeletekre vágom a kenyeret,kiszúrom a formákat,lehetőleg úgy ,hogy a szeleteket ne marcangoljam szét.
Kevés tejjel (tojásonként 1 ek.) felverem a tojásokat,enyhén sózom,és beleforgatom a kenyereket.
Éppen csak egy pillanatra,nem hagyom ázni,mert hihetetlen mennyiséget magába tud szívni,és akkor pempős lesz belül,és az nem jó.
Bő,forró olajban sütöm,lecsepegtetem,tálalom.
Nem vagyok feltétlen híve a teák mindenfélével való elrontásának,de ez elképzelhetetlen citromos-mézes tea nélkül.
Tetszőleges zöldekkel párosítható.

Nincsenek megjegyzések: