2007. május 24., csütörtök

Amerikai palacsinta

A másik palacsinta ,amit említettem.

Őt hívják a gyermekeink "lapos" palacsintának.

Sokáig tartott a rákészülés annak idején,mert a palacsintasütés nem tartozotta kedvenc elfoglaltságaim közé,és nem gondoltam,hogy ez a fajta egyszerűbben elkészíthető lenne,mint a hagyományos.

Ráadásul annyi recepttel találkoztam,főleg szájhagyomány útján,hogy nem tudtam igazán választani.Ráadásul a receptek jelentős része tartalmazott mindenféle,számomra nem kívánatos összetevőt is.

Hallottam tejporost,vajast,cukrost,olajost...

A filmekben meg minden rendes amerikai háziasszony palacsintaporból készíti a reggeli palacsintát,amit persze sose esznek meg...

De amiket megvalósulni is láttam,az végképp elbizonytalanított.

De aztán megkaptam én ajándékba az Egyszerűen csak főzz! című Jamie Oliver könyvet,és abban szembejött a tökéletes recept,ami aztán picit módosítva az alaprepertoár része lett.

A módosítás csupán az egyszerűbb mérés miatt történt,a bögre miatt módosultak picit az arányok.

Tehát:

Amiből:

-5 tojás

-1 1/2 bögre finomliszt

-1 1/2 bögre tej

-fél csg. sütőpor

-csipet só

-sütéshez olaj vagy olvasztott vaj

Ahogyan:

Egy tálba szórom a lisztet,belekeverem a sót és a sütőport.A tojásokat szétválasztom,a fehérjéket külön tálba rakom,a sárgáját a lisztre.Ráöntöm a tejet is.

A fehérjéket kemény habbá verem.A többi hozzávalót csomómentesre keverem,majd a nagyobbik tálban a tojásfehérjehabbal összeforgatom.

A sorrend egyébként nem véletlen,azért verem fel előbb a habot,mert így megspórolok egy mosogatást,a tojáshab kibírja azt a kis időt,amíg a folyós fázis elkészül:)

Az eredmény egy könnyű,habos,a piskótatésztánál folyósabb tészta lesz.

Felforrósított,olajozott serpenyőben sütöm,nagyjából 8-10cm átmérőjű korongokban.

Ha a tészta jól sikerült,akkor nem folyik szét nagyon,a végeredmény ~6-8 mm vastag lesz.

Valami ilyesmi:


Már régóta sütöttem ezt a verziót,amikor Nigellánál láttam ,hogy nem Isten ellen való,ha ricottát/túrót keverünk a tésztába,kipróbáltam és tényleg.

Azóta mindkét változat kedvelt,és gyakori vendég.

Legnépszerűbb ízesítő a citromlé/kristálycukor,tejföl/porcukor,tejföl/méz,csokiöntet,nutella...

Vagy ami éppen eszünkbe jut.

És már nagyon szeretnék szert tenni igazi juharszirupra!:)

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Ertem a celzast am:) ugy latszik most mar biztos, hogy kenytelen leszek meg egy turat tenni a pocsolyan tulra:)

Egyebkent pedig eperlekvarral is remek ez a fajta palacsinta!