2008. szeptember 16., kedd

Melanzane alla Parmigiana

Avagy sajtos,sőt kétsajtos padlizsán. Vagy rakott padlizsán. Nevezzük bárhogy ,mostanában nagyon szeretjük a padlizsánt.

Szerencsére nem vagyunk ezzel egyedül,így van ötlet,recept számos, amit ki lehet próbálni.

A legutóbbi a Bűvös szakácsról származik,ők készítették a címbéli fogást nemrég.A cikkben az étel történetét,számos elkészítési módját is sorra veszik.
Az ételleírás is remek,csak szokás szerint nem nyomtattam ki,így megint nem sikerült szóról szóra követnem,de visszaolvasva azért nem volt túl nagy az eltérés.
A másik ,amit nem sikerült betartani,arról nem én tehetek.Ugyanis aki vasárnap reggel itt a mi városunkban bivalymozzarellát tud beszerezni ,az egy rendkívül szerencsés ember! Én most nem voltam annyira,úgyhogy maradt a sima ,fehér tehéntejes változat.Szerintem nem rontott sokat,így is nagyon ízlett.

Legalábbis nekünk felnőtteknek.Úgy tűnik a gyerkőcöket valami riasztja a padlizsánban még , kikotorják a ratatouille-ból is:)

Szóval szerintem:

Amiből:
-2 db közepes padlizsán (tisztíva kb 700 gr)
-3 gombóc mozzarella (kb.300-350 gr)
-parmezán
-paradicsom (most MUTTI püré)
-3-4 gerezd fokhagyma
-bazsalikom
-olívaolaj
-liszt
-só,bors

Ahogyan:

A padlizsánokat megmosom,végeit levágom,vékonyan (6-7mm) felszeletelem,sózom,és hagyom lecsepegni.(30-40 perc).Közben elkészítem a paradicsompürét,ami jelen esetben igen egyszerű,mert a paradicsommal nem kellett bajlódni.
Kevés olívaolajon megfuttatom a finomra vágott fokhagymát,felöntöm a pürével(kb. fél liter).Kis lángon melegítem, közben beleszórom a bazsalikomot,sózom,borsozom. Addig főzöm, amíg krémszerűen sűrű nem lesz.

A padlizsánkarikákat leöblítem,a vizet leitatom róluk.Lisztbe forgatva kevés olívaolajon aranysárgára,ropogósra sütöm a karikákat.

Sütőtálba rétegezem a sült padlizsánt a pürét és a felszeletelt mozzarellát úgy,hogy a tetejére massza kerüljön.Ebből a mennyiségből nekem három rétegre futotta.

A tetejére parmezánt reszelek bőségesen,és 200°C-os sütőben 30-35 perc alatt átsütöm. Kicsit hagyom hűlni(hogy ne fortyogjon a sajt) és friss ropogós kenyérrel tálalom.

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Megkóstoltam nagyon finom lett, gratula!

zsúrkenyér írta...

Orulok,hogy izlett!:)

Udv
zsurkenyer

Névtelen írta...

LOL :)
Úgy látom, ez úgy söpör végig, mint a cunami. De nemhiába, ez az egyik legjobb padlizsános étel.

zsúrkenyér írta...

Tenyleg jo volt!:)