2008. augusztus 3., vasárnap

Pita

Gyrost kértek a gyermekek,ezért újra neki kellett veselkedni a pitasütésnek.Mert most már soha többet nem veszek a boltban gyárit,az utoljára beszerzett darab olyan rossz volt,hogy párját ritkítja...

Eddig,hogy finoman fogalmazzak,nem voltak maradéktalanul sikeresek a próbálkozásaim,úgyhogy végigtúrtam a kollégák írásait,hátha találok valami jót.

És igenbizony,Eszternél lőttem egy szerinte ultimate pitát.De mivel Ő már megint egy Dan Lepard recepttel operált,nem tudtam változtatások nélkül felhasználni.

Merthogy az ember szerint aki nem szakaszos kelesztéssel,meg előtésztával,illetve többlépcsős lisztadagolással dolgozik,az már nem is rendes pék...

Az ilyen bűvészmutatványokhoz meg nem árt ,ha az ember ébren van,de én ezt a pitát reggelre szántam,amikor is egyik alapvető követelmény,hogy mire kitámolygok a konyhába,a tészta legyen megkelve,és kész.:)

De azért a fent említett recept alapján készült nagyjából a lepény,csak az időket szerveztem át kicsit.

És remekül felfúvódott,ha még egy kicsit vékonyabbra nyújtom,teljesen jó lesz.

Amiből:

-4 mp (mérőpohár) finomliszt (BL55)
-1 3/4 pohár víz
-1/4 kocka élesztő (12-15gr)
-1 tk cukor
-1 kk só

Ahogyan:

Dagasztógépbe szórom az anyagokat,és vagy normál (itt most időzített) dagasztóprogrammal megcsináltatom a tésztát,csak nem hagyom teljesen megkelni, kb. félóra kelés után kiszedem az edényből.

Itt már két ponton is eltértem a recepttől,mert nem készült kovász,és nem több részletben adtam hozzá a lisztet.Itt még nem tudtam,hogy mi lesz belőle:)

A kiszedett tésztát alaposan átgyúrom,és nyolc egyenlő részre osztom.Lisztezett deszkán kis gömböcöket formálok belőle,és letakarva békén hagyom 12-15 percig.

Ezután a gombócokat újabb gyúrás nélkül sodrófával kinyújtom,most már tudom,3-5 mm vastagra.

Vékonyan kiolajozott sütőlemezre rakom,amennyi ráfér.Nekem négy elfért,így két részletben meg tudtam sütni.

A sütőt a legmagasabb fokozaton jól előmelegítem ,ez az én sütőm esetében olyan 250-260°C lehet,és begőzölöm.

Nagyjából öt percet töltöttek a lepények a sütőben,ezalatt az aljuk épp csak színt kapott,és szépen felfúvódtak.Az egyik ki is pukkadt...

De azért ha legközelebb ráérek jobban,ezt a szakaszos kelesztést kipróbálom,mert fúrja az oldalam...



2 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

Nagyon szép lett, Dan Lepad valóban elmebeteg, de szeretem a kihívásokat :-)

zsúrkenyér írta...

Koszi!

Egyebkent nahyon tetszik,amit a Dan Lepard csinal,csak most tenyleg nem volt idom:)