2007. október 4., csütörtök

Sóska,puska,sültkrumpli

Vagyis inkább sóska,tojás,sültkrumpli:)


Sajnos a VKF mostani fordulójáról lemaradtam,pedig volt ötletem,nem is csinált más olyat,amit én akartam,de majdcsak pótolom hamarosan...
Mostanában inkább gyors ebédek/vacsorák készülnek,vagy ha nem gyorsak,akkor olyanok,amikre nem kell nagyon figyelni,és elvannak a sparherden egyedül.
De legjobb az olyan,amelynek valamely összetevőjének elkészítési ideje alatt elkészül minden más,mint mondjuk a carbonara.A tésztát úgyis muszáj megfőzni,az az idő elég egy gyors szószhoz is.
Az alábbi kombináció is egy a végszükség esetére tartogatott kompozíciók közül.A mindenki által ismert,de nem kimondottan reprezentatív felmérésem alapján kevesek által szeretett főttkrumpli/sóskamártás/keménytojás kombót a krumpli barátságosabb formájával dobtuk fel.
Ennek megvan az az előnye,hogy a sültkrumplit a gyermekek is szeretik:)
A sóska megszeretése valószínűleg még sok sok év múlva fog megtörténni,ami mondhatni normális,én is elmúltam harminc éves ,mire kiderült,hogy jó.Ők meg még igen picik.Nem vétlen a dologban a közétkeztetés sem,mert a gyermekek először el sem hitték,hogy ez sóska,mert a menzán fehér,meg édes...
Szóval amíg megsül a krumpli,fő a tojás(a képen látható remek példányok nem az ún.extrasárga fajták,hanem inkább megbízható termelőtől származó házi tojások) addig fagyasztott sóskakrémből remek főzeléket lehet készíteni,úgymint:
Amiből:
1 csomag(400-4500 gr) fagyasztott sóska
50 gr vaj
1 tejföl
1 tk liszt
tej szükség szerint
só,cukor
Ahogyan:
A vajat megolvasztom,ráteszem a fagyott pürét,és öntök alá kevés vizet.Amint megolvadt,és meg lehet keverni,sózom,és attól függően mennyire vad savanyú,cukrozom.
Négy -öt perc fővés után a lisztből,tejfölből,kevés tejből kevert csomómentes habarással felöntöm.
Még két-három perc,amígy újra felforr,utánízesítem ha kell,és azonnal ,forrón tálalható is.
A gyermekek meg ehetik a sültkrumplit meg a tojást majonézzel,ha akarják!Persze hogy akarják...

Nincsenek megjegyzések: