2008. május 23., péntek

Sokhéjú kenyér

Tettem egy próbát a Macinál olvasott sokhéjú kenyérrel én is.Az eredmény remek,még úgy is,hogy nem követtem teljes egészében az eredeti leírást .Mert természetesen elolvastam,aztán egyszer eszembe jutott hogy én ilyet,de persze akkor nem volt kéznél a leírás,ment fejből.Persze hogy kihagytam jó pár lépést:)

Ennek ellenére igen jó lett,foszlós,puha,sok ropogós héjjal.Igaz,nekem nem lett olyan sok,mert a bevágás után nem nyitottam szét teljesen,sőt kicsit sem,annyira nyílt ki,amennyire kelés közben akart.

Tésztának egy alap fehér kenyér/zsömle receptet választottam,vaj helyett olívaolajjal,mert szerintem az annyira nem lágyítja a héjat.Meg a kenéshez úgyis azt használtam.

Amiből:

-4 mp(mérőpohár) finomliszt
-1-1/4 pohár víz
-1 ek méz
-1 tk só
~0,5dl evoo + 2-3 ek a kenéshez
-30-35 gr friss élesztő (1/3 kocka)

Ahogyan:

A hozzávalókból a kenyérgép dagaszt tésztát,amit nem hagyok megkelni teljesen,kb. 20 perc pihentetés után kiszedem,lisztezett deszkán alaposan átgyúrom,dagasztom,kettéveszem.

A tésztát tepsiszélességűre és olyan hosszúra kinyújtom amekkorára a deszka engedi.Megkenem olívaolajjal,és szorosan felcsavarom.Kiolajozott tepsibe teszem,és megfelelő méretű bevágásokat eszközlök rajta a hossztengellyel párhuzamosan.

Legközelebb majd egy kicsivel hosszabbakat,és esetleg ferdén.

Letakarom,negyven-ötven perc alatt megkelesztem.

Közben előmelegítem a sütőt 220-230 °C-ra ,és 16-18 per alatt készre sütöm.

És csak egy ilyen fényképet teszek róla közzé,mert erről a kenyérről,leginkább nem a kenyér jut az emberek eszébe először:)
Viszonylag nagy létszámú tesztcsapat lett bevonva,azért merem ezt mondani:)

Nincsenek megjegyzések: