2007. július 11., szerda

Tökfőzelék

A tökfőzeléket gyerekkorában szerintem senki se szereti,(én se szerettem)ha mégis,az nem vallja be,mert kiközösítik:)

Később már eljut az ember odáig,hogy megeszi,mert jólnevelt,de egészen felnőttnek kell lenni ahhoz,hogy meg is szeressük.Én már eljutottam ebbe a fázisba,ez is jelzi,hogy menthetetlenül öregszem...

A tökfőzelék kitűnő nyári étel,mert igaz ugyan,hogy kapható fagyasztott tök is,meg kapor is,azért az nem olyan...

A tökfőzelékkel,illetve a tökkel kapcsolatban sokáig az volt a véleményem,hogy lehet azzal bármit csinálni,sütni,főzni,tölteni,attól az csak tök marad...

Egyszer régen,még a rendszerváltás tájékán jelent meg egy könyv,a Nemzetközi étlapkalauz,

és ennek magyar fejezetében írt a szerző a tökfőzelékről,valami olyasmit,hogy csoda az,hogy egy ennyire semmitérő növényből mennyire jó kaját lehet készíteni:)

Most már én is így gondolom!

Tehát a tökfőzelék szerintem:


Amiből:

-1 kisebb főzőtök
-1 kis fej hagyma
-2 ek olaj
-só
-kevés pirospaprika
-kis csokor friss kapor
-1 pohár tejföl
-1 csapott tk. liszt
-tej szükség szerint
-citromlé,vagy ecet ízlés szerint


Ahogyan:


A finomra vágott hagymát az olajon megfuttatom,sózom,és fedő alatt saját gőzében kicsit megpárolom.Rászórom a paprikát,elkeverem a zsírban,és már rá is dobom az időközben meghámozott,kimagozott,legyalult tököt.

Átforgatom,kevés vizet öntök alá,és néhány perc alatt puhára párolom.Figyelni kell rá,mert képes nagyon hamar ronggyá főni!

Ha jónak gondolom,beleszórom a finomra vágott kaprot,és a tejfölből,lisztből,esetleg kevés tejből készített habarással sűrítem.Összeforralom,és kész is.Ha szükséges pár csepp citromlével,vagy ecettel savanyítom.

Szeretjük pörkölttel,vagy tükörtojással is.


Nincsenek megjegyzések: