2007. július 23., hétfő

Szűzérmék gombával

Ez a kaja megint egy hamar-hamar valamit,denicsitthonsemmi típusú felbuzdulásból született cca. húsz perc alatt.

Volt egy csomag gomba,(bolti fehér csiperke),abból próbáltam valamit kitalálni.

Gyors hűtőszemle következett,ami tejfölt és meglepő módon egy szűzpecsenyét eredményezett.
Ez talán magyarázatra szorul kicsit,már azt hiszem,máskor is említettem,hogy találtam a hűtőben szűzpecsenyét,mintegy véletlenül.

Ez azért van,mert ha karajt vásárolok én,általában abból a hús felhasználódik,a csontból leves lesz,a szüzet meg gondosen lefejtem,lehártyázom,elcsomagolom,és további felhasználásra bedobom a mélyhűtőbe.Mivel ugye nem túl nagy,könnyen elkallódik,én meg amúgy is hamar felejtek:)

Volt már olyan,hogy három darabot találtam ,akkurátusan becsomagolva,és jól eldugva a hűtő sarkaiban.De az mindig öröm:)

Tehát a gombás szűzérmék szerintem:

Amiből:
-1 szűzpecsenye
-400 gr gomba(itt éppen fehér csiperke)
-50 gr vaj
-1 kis fej hagyma
-1pohár tejföl
-tej szükség szerint
-1 csapott tk. liszt
-só,bors,majoranna

Ahogyan:

A vajon megfuttatom a finomra vágott hagymát,sózom,és ráteszem a 6-8 mm vastag szeletekre vágott húst.Erős tűzön fehéredésig sütöm,közben sózom,borsozom.
Mérsékelem a tüzet,pár percig párolom,és rádobom a feldarabolt(max .negyedelt) gombát.A csiperkét nem érdemes nagyon összevágni,mert igen hamar kileheli azt a kevés ízét,ami van neki...
A gombával csak addig sütöm ,párolom együtt,amíg a gomba kicsit összeesik,de még roppanós marad.Ez nagyjából 6-8 perc,ezalatt a hús is elkészül.
Közben bőven borsozom,és szórok rá majorannát,ha van,zöldet,ha nincs,szárítottat.
A tejfölből,lisztből,szükség szerint kevés tejből habarást készítek,az ételbe keverem,együtt még kap úgy két percet,hogy a liszt íze elmúljon,és kész.
Ideális esetben addigra kész a párolt rizs is,és máris lehet tálalni.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszi!

Hasonló a hűtőhelyzet!
Tesztelem!
(Mondjuk csak jó lehet.)

zsúrkenyér írta...

Megvolt a teszt?

Milyen lett?

Udv
zsurkenyer