2007. július 20., péntek

Tejfölös-húsos zöldségkeverék sütőben

Nem egészen ez volt a cél,de a körülmények szerencsétlen összejátszása folytán a fent nevezett összeállítás született...

Közönséges rakott vajbabot szerettem volna készíteni.Neki is álltunk nagy lendülettel,főtt a rizs,pirult a hagyma,melegedett a víz a blansírozáshoz,a párom elkezdte összevágni a babot,én meg alágyújtottam még a teáskannának is,merthogy nagy melegben nincs is jobb,mint a hideg gyümölcstea.

A második babnál szomorúan konstatáltuk,hogy bizony az nemhogy szálkás,hanem fás,de az ehetetlenségig.Gyors helyzetfelmérés a hogyantovábbról,miközben a teavíz felforrt,öntöm lelkesen a hőálló üveg kancsóba,ami éppen félig volt,mikor egy hangos pukkanással atomjaira robbant...

Hogy mit tud művelni a konyhapulttal,és az alatt lévő,félig kihúzott fiókokkal egy liter tűzforró vérpiros lé,azt nem is ecsetelném:)

Innentől magamra is maradtam a problémámmal,mert a párom megkezdte a kárfelszámolást,én meg szétnéztem a hűtőben,spájzban és találtam is némi leveszöldséget,meg karalábét és egy adag fagyasztott borsót.

Hát ez lett a rakott vajbabból...

Amiből:

-500 gr vegyes leveszöldség(sárgarépa,petrezselyemgyökér,zellergumó)
-1 kisebb karalábé
-400gr zöldborsó
-1 pohár rizs
-400 gr darált,zsírtalan sertéscomb
-2 kisebb hagyma
-só,bors
-3,5-4 dl tejföl
-3 tojás
-3 ek étolaj

Ahogyan:

Az olajon megfuttatom az apróra vágott hagymát,erőteljesen sózom,ráteszem a húst,fehéredésig sütöm,bőven borsozom,és víz hozzáadása nélkül barnára pirítom.Ha kész,hagyom kihűlni.
A rizst megfőzöm,kihűtöm.
A kis kockákra,nagyjából egyforma méretűre vágott zöldségeket és a borsót blansírozom,lehűtöm.
Ezt a sok mindent belerakom egy nagy tálba,ahol a tejföllel és a tojásokkal összeforgatom.Ilyenkor kéne ellenőrizni,hogy elég sós-e,de nemszívesen kóstolom meg,amiben nyers tojás van,úgyhogy inkább bízok a jószerencsében:)

Sütőtálba öntöm,kanalazom,és nem túl meleg ,160-170 °C-os sütőben fedél nélkül kb. egy óra alatt készre sütöm.

Ha kész,kicsit hagyom pihenni,hogy szeletelhető legyen,és friss puha kenyérrel,kovászos uborkával tálalom.


Az étel jó volt,de este még sikerült a mezítlábammal összeszedni egy elkóborolt szilánkot a kancsóból.De már gyógyulok:)

Nincsenek megjegyzések: