2008. április 16., szerda

Ha én bor lennék...

milyen bor lennék,kérdezi Horasz.

Hát kérdés ez? Château Lafite :)

De ehhez még talán fel sem nőttem igazán.

Ha néhány évvel ezelőtt kérdezik, a válasz biztosan az lett volna hogy sör.Méghozzá belga kolostorsör,mondjuk Belle-Vue Kriek. Nem voltam borivó a egy két évvel ezelőttig,borértő meg aztán pláne.Az még most sem.De hosszas,kitartó gyakorlással eljutottam azért oda,hogy tudom értékelni a jó bort,időnként még étellel is sikerül párosítani.

Olyannyira nincs boros előéletem,hogy nekem még a híres/hírhedt VBK is szinte teljesen kimaradt az életemből.

Vörösborok terén elmondhatom,hogy szinte teljesen tapasztalatlan vagyok,igazából még nem kezdtem meg az ismerkedést.Szerintem az igazán nagy vörösekhez fel kell nőni,meg kell érni.Ez nekem még nem sikerült.Bár erről mások talán máshogy vélekednek.

Mindenesetre nemrég volt szerencsém egy Kopárhoz,és az szíven ütött,mi tagadás...

A bort ,mint produktumot nagyra értékelem,tisztelem a benne rejlő ,vagy inkább mögötte álló sok-sok munkát,mesterségbeli tudást,törődést.Mivel kicsiben mi is (szüleim)foglalkozunk borral,tudom mi van minden egyes korty mögött.

És ott van benne a napfény,a széljárta szőlőskertek illata,a szüretek nyüzsgése.

Az illata gyümölcsöst idéz,íze a szőlőt,meg a hordót,amiben nevelkedett.

Csuda dolog,na.

De hogy én milyen is lennék?

Fehérbor természetesen.Van több jelöltem is,a juhfark lett volna az egyik,keménysége,érdessége,ennek ellenére finomsága miatt.De Horasz ezt lelőtte.

A másik fő esélyes az Irsai Olivér ,mondjuk Hilltopéktól.Hallom az ellenvetéseket,hogy az női bor,meg parfümös,meg ilyenek.

Na de az én Páromnak mégiscsak ez a kedvence,akkor pedig mi is lehetnék más?Csak nem tudja rosszul?

De azthiszem mégsem.Hosszas vívódás után Bussay doktor Esküvéje.

A tökéletes rizling . Nem tűzijáték,de hozza amit ígér.Ízében citrusok,napfény,hűvösség.Kicsi pezsgés,frissesség.

Nem felszínes,megéri rá odafigyelni.Nem is annyira bonyolult,hogy ne lenne iható akár mindennap.

Tisztességes,őszinte.

Kell ennél több?

Továbbdobnám a labdát phzs-nak,és Börzsinek,ők vajon mik?


4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bizony, bizony, az nagyon jó bor, már évek óta stabilan kiváló. Érdemes más boraira is odafigyelni ám :)

Névtelen írta...

Szia Zsúrkenyér!
Köszi, hogy gondoltál rám, de sajnos én nem iszok semmilyen alkoholos dolgot. Se bort,se sört, se semmit. Így nem is tudok érdemben válaszolni. Nagyon bánt, hogy nálam megszakad a válaszok sora, de a semmiről nem akartam írni. A család fekete báránya vagyok ilyen szempontból, Apám nagy bor rajongó, én meg egy kortyot se tudok lenyelni belőle. A szilveszteri pezsgőt is csak szorongatom a kezemben, koccintok és gyorsan a férjemnek adom, hogy igya meg helyettem.:) Ez van!

phzs írta...

Köszi, végre odajutottam, hogy válaszoljak.

zsúrkenyér írta...

Kedves Mindenki!

Nem voltam gep/netkozelben mostanaban,azert a nagy hallgatas...

Lorien,sajnos nem nagyon ismerem Bussay doktor munkassagat,de ez a bora nagyon megragadott.Ha lehet,mostmar adafigyelek a tobbire is:)

Borzsi ,sebaj.Ez majd elmulik:)

En is eleg sokara jottem ra,hogy bort inni jo:)

phzs,koszonom a valaszt.En is megkerestelek az iwiwen:)