2007. június 27., szerda

Sült csirke zöldfűszerekkel

Nagyon régen nem készült már sült csirke,sem egészben,sem részeiben.
Hétvégén gyors megoldásként merült fel,mert az előkészítés tényleg gyors,aztán már csak várni kell.
És mivel amúgy is vásároltam magam számára megmagyarázhatatlan indokból egy guriga sütőpapírt,legalább azt is kipróbáltam:)
Nem dolgoztam eddig vele,de most meggyőzött egyből.

Valamivel szerettem volna feldobni a szerintem elég unalmas csirkét,így esett a választás a zöldfűszerekre.És jó is lett!


Amiből:

-1 jól megtermett csirke
-1 nagy csokor zöldfűszer,tetszőleges kombinációban
-2 gerezd fokhagyma
-1 kisebb citrom
-50-60gr vaj
-só,bors
-könnyű,száraz fehérbor


Ahogyan:

A csirke előkészítés csupán a lemosásból áll. Az ízesítéshez a zöldfűszerek egy részét(most petrezselyem,zeller,lestyán,bazsalikom és rozmaring) finomra vágom,belenyomom a fokhagymát,és a lágy vajjal összekeverem.Bőven borsozom,és sózom.
A csirke mellén és combjain valami eszközzel,mondjuk fakanállal fellazítom a bőrt,és alákenem a zöldfűszeres vajas masszát.

A csirke hasüregét besózom,és a maradék zöldfűszercsokrot,valamint a felszeletelt citromot beletömöm.

A jószágot formára igazítom,lábait megkötözöm,mellével felfelé sütőtálba teszem.Öntök alá bort,és a tálat megnedvesített sütőpapírral lefedem.

Nem túl forró sütőben (170-180°C) kb. másfél óra alatt kész.
A csirke bőre a sütőpapír alatt remek ropogósra sül,a végén nincs is szükség külön rápirításra.
a hús viszont nem szárad ki,mert a sok vaj nem engedi.
Mellé tepsiben sült petrezselymes újkrumpli,és tökmagolajos,citromos zöldsaláta készült.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

hát ez gyönyörűséges!

zsúrkenyér írta...

Köszi!Igyekeztem nagyon:)
Mert én nem igazán szeretem a csirkét...