2007. szeptember 5., szerda

Ratatouille ismét

Újra ratatouille:)

Mert a vakáció végén szerencsére van Moziünnep,ezért megnéztül a szörfözős pingvineket is,meg a L'ecsót is.A pingvinek annyira nem voltak csudálatosak,de a főzős film tetszett nagyon!

Nemrég olvastam Jacques Pepin könyvét,(Elnökök séfje),és az abban elmesélt vendéglői konyhát,ahol ő is főzni tanult,valami ilyesminek képzeltem el...

A nagy tűzhelysziget a sok csillogó réz vasalattal,az edények,a nyüzsgés remekül hozta az éttermi konyhák hangulatát.

De a legjobb volt a nagy Gusteau ars poeticája,miszerint "Főzni mindenki tud!".Szerintem is:)

Szóval,a film után mi is lehetett volna az ebéd,mint ratatouille?Gyorsan össze is rántottam egyet,olymódon,ahogy már egyszer elmeséltem.Ízlett is a gyermekeknek(a múltkoriból nem ettek,nem voltak otthon),de nehezményezték,hogy nem úgy készült,mint a filmben!

Mit tehet egy rendes apa?Csinál olyat is...

Tehát a ratatouille "Apróséf" módra:

Amiből:
-1 kis padlizsán
-1 kis cukkini
-3-4 szem nagy,kemény paradicsom
-2-3 fej hagyma
-2 piroshúsú paprika(most kifelejtettem)
-2-3 dl paradicsompüré (MUTTI vagy Aranyfácán),vagy hámozott konzervparadicsom
-4-5 ek evoo
-2-3 gerezd fokhagyma
-só,bors
-bazsalikom,petrezselyem


Ahogyan:
A hozzávalókat megtisztítom,felkarikázom,kb fél centi vastagra.A paradicsompürébe belekeverem a zúzott fokhagymát,sót,borsot,és a felaprított zöldfűszereket,egy-két ek olajat.

Ezt a mártást egyenletesen elterítem egy sütőtál alján,és váltakozva belerakosgatom a zöldségeket.Valahogy így:

Persze nem lesz olyan szép egyenletes,mint a filmben,mert a mi piacunkon kapható zöldségek sajnos nem henger alakúak:)

Ha kész,bőven sózom,borsozom,meglocsolom olívaolajjal,és nedves sütőpapírral letakarva bedugom a 200-220 °C-os sütőbe.

Kb. háromnegyed óra alatt kész.És majdnem olyan,mintha Apróséf főzte volna:)

Jó is,de a pirított zöldségessel nem állja ki az összehasonlítást szerintünk...

Nincsenek megjegyzések: