2007. július 27., péntek

Újkrumpli borsóval

Valamilyen sülthöz kellett gyors köretet készíteni,így született az alábbi összeállítás.

Most a dátumokat visszanézve nagyjából egyidőben készült C&V Nyár eleji potyautasaival,illetve phzs Zöldbabos újkrumplijával.Csak mivel a publikálás nem történt meg időben,így már erősen utánérzésnek tűnt,és nem is akartam ideírni.De mivel mégis más,megadom neki a lehetőséget:)

Születése egyébként a véletlen műve,sima párolt vajas újkrumpli volt a terv.Előszedtem minden újkrumplit,ami csak volt otthon,és megijedtem.Merthogy öt,tyúktojásnál kisebb darab bukkant elő mindösszesen...

Boltba menni nem akartam,inkább szétnéztem,mivel lehetne egy kicsit feldobni.Találtam egy üveg borsót. Ezenkívül volt még hagyma rengeteg,de azt nem akartam beletenni.

Került még egy kis tejszín is ,így már látszott a kiút.

Tehát:

Amiből:
-5-6 tojásnyi újkrumpli
-500 gr zöldborsó
-50 gr vaj
-2 dl főzőtejszín
-só,bors

Ahogyan:

A krumplit megsikálom,kaparom,hámozom,korától függően.Tetszőleges alakúra darabolom.Serpenyőben megolvasztom a vajat,rádobom a krumplit,sózom,bőven borsozom,mert az újkrumplinak az jó,és kicsit pirítom.Ráöntöm a borsót,és kevés vizet.Lefedve pár percig együtt párolom.Ha a krumpli már puha(6-8perc),szükség szerint fedő nélkül a levét elforralom,tejszínnel felöntöm.Még egyet rottyan,és kész is.

Grillezett húsokhoz remek.

Nincsenek megjegyzések: