2007. május 9., szerda

Petrezselymes újkrumplileves

A napokban megjelent végre az első újkrumpli a piacon,vásároltam is gyorsan. Újkrumpliból majdnem mindig tejfölös-parikás krumpli készül először,most is azt szerettem volna.

Csak két apróság hiányzott:hagyma és tejföl nem volt otthon éppen.

Mivel vásárolni menni nem volt kedvem,a kisebb ellenállás irányába mozdultam,és meggyőztem magam,hogy a petrezselyem is igen jó barátja az újkrumplinak.

Így született az alábbi leves,ami egyébkent nem várt sikert aratott :)

Amiből:

-0,5 kg újkrumpli
-2 ek evoo(ezt egyszer Nigellánál olvastam,és nagyon megtetszett)*
-só,frissen őrölt bors
-1-1,5 dl főzőtejszín
-húsleves,vagy húsleveskocka
-kis csokor zöldpetrezselyem apróra vágva

Ahogyan:

Az olívaolajon megfuttatom a kíméletesen megtisztított ,lehetőség szerint csak ledörzsölt ,kockára vágott krumplit.
Sózom,erőteljesen borsozom,mert az újkrumpli inkább karakteres izű,mint a régi,és igényli.
Felöntöm a húslevessel,vagy ha végszükség esete van,vízzel +leveskockával(végszükség volt,elfogyott a húsleves),és néhány perc alatt készre főzöm.

Ha a krumpli megpuhult,beleöntöm a tejszínt,újraforrásig melegítem,beleszórom a zöldpetrezselymet,és eloltom alatta a tüzet.

Néhány percet ajánlott várni a tálalással,mert a forró leves először a fűízt oldja ki a petrezselyemből,hogy ez eltávozzon kell egy kis idő.

De utána nagyon jó lesz!Igazi tavaszíz:)

Íme:


(*evoo-extra virgin olive oil)

1 megjegyzés:

Éva írta...

annak a tejfölös krumplinak a receptjére nagyon kíváncsi lennék. leírod?