2008. július 24., csütörtök

Créme brulée levendulával

Mert az úgy volt,hogy voltunk mi nemrég virágkiállításon,a fehérvárcsurgói Károlyi kastélyban.Láttunk sok szép virágot,meg a kastély is igen szép,voltak fadoktorok is,mint mindig,és vásárolt az én Párom levendulát. Ezt itt ni.Meg fényképeztünk is sokat,ide. Valahogy nem tudatosult bennem ,hogy Ő ezt ajándéknak szánta az édesanyjának.Ezért jól kigondoltam,hogy dejó,dejó,milyen remekül fog majd passzolni a créme brulée-ben a vaníliához,de nem szóltam senkinek,hogy meglepetés legyen...

Nem vágtam le sok virágot,talán az összesnek még a harmadát sem!

De azért anyósom örült neki:)

És tényleg kimondottan illett bele,a vaníliával remek párost alkotnak,amit mi sem bizonyít jobban,hogy a gyerkőcöknek is fenntartások nélkül ízlett.

Magyarul égetett krémként is ismert édesség eredete,mint annyi másnak,homályba vész,egy lehetséges magyarázat ez is,meg ez is.

Én már nem emlékszem,honnan vettem a receptet,időközben a tej tejszínre cserélődött,a vanília kicsit kevesebb lett,és most már konyhai lángszóróm is van,úgyhogy majdnem tökéletes:)

Amiből:

-4 nagy tojás sárgája
-5 dl habtejszín
-fél rúd vanília
-4 ek kristálycukor + még egy kevés a tetejére
-néhány levendulavirág (8-10 db)

Ahogyan:

A tejszínbe belerakom a felaprított virágokat,és enyhe tűzön melegíteni kezdem.Közben a tojások sárgáját a kristálycukorral és a vanília kikapart belsejével fehéredésig keverem.Nagyjából annyi idő alatt megvan,ameddig megmelegszik a tejszín.

Sűrőn át,folyamatos keverés közben hozzáöntöm,és addig keverem,amíg teljesen homogén lesz.

Négy tálkába osztom,vízzel teli tepsibe teszem ,hogy a vízszint megegyezzen a tálkában lévő folyadékszinttel.

Előmelegített,130-140°C-os sütőbe teszem,kb egy órára.

Ha kész,mehet a hűtőbe.

Tálalás előtt kevés cukorral a tetejét megszórom,és jöhet a legviccesebb rész,a lángszóróval való bohóckodás,ujjleégetés,gázkifogyás ,és ha ezen túlestünk,kikanál és fogyasztás.

Azt hiszem hamarosan csinálok is megint,igaz hogy levendula nélkül...


3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez megint nagyon jól néz ki:)

És gurul Nektek is:
http://eteto.blog.hu/2008/07/25/idegurult

zsúrkenyér írta...

Koszi!

Olyan buszke voltam ra,es mar ugy tunt senki masnak nem is tetszik:)

A golyokat elkaptam,valasz hamarosan!

Udv

zsurkenyer

Horasz írta...

Kedves kollega,

Legyen szives nezzen be ide, egy kis ajandek:

http://horasz.blog.hu/2008/07/30/kreativ_blogger_lettem

H.