2007. július 10., kedd

Lecsós szelet bazsalikomos rizzsel

Kedves Olvasók! A világ lecsói című sorozat újabb epizódja következik!:)

Nem is tudom,hogy besorolhatom-e a sorozatba,mert ez csak olyan magamkitalálta lecsó,és korántsem olyan híres,mint nagynevű,a világban ismert rokonai.Legalábbis még nem:)

Gyors,könnyű,(vagyis a felhasznált zsiradék szerint lehet könnyű is),és végtelen variációs lehetőségeket magában rejtő étel.

Most éppen cukkini is került bele,amit időnként kapunk/vásárolunk,én pedig valamiért meg vagyok róla győződve,hogy jó az nekünk,ha cukkinit eszünk.

Merthogy annyi jót írtak róla már.Bár ilyen alapon minden zöldség nem egyéb,mint univerzális csodaszer,akárcsak a svéd csepp...

Ami nehézség felmerül ezzel kapcsolatban,hogy ezt a gyermekekkel is el kéne hitetni valahogy,mert ők a cukkininek ezidáig,bármilyen formában jelent is meg,mereven ellenálltak.Talán ha töklámpást csinálnék belőle,az tetszene,mert azt nem kell megenni:)

De még nem adtam fel,tulajdonképpen én sem ettem meg a spenótot nagyjából harmincnégy éves koromig...

A hagyományos lecsófűszerezéssel szakítva ezt az ételt inkább mediterrán ízvilággal próbáltam meg elkészíteni,de egy kicsit bőkezűbben kellett volna bánnom a fűszerekkel,így nem volt olyan átütő.Azért megettük,első kísérletnek jó volt,legközelebb jobban figyelek...

Tehát:

-500 gr zsírtalan sertéscomb,vagy pulykamell
-2 nagy fej vöröshagyma
-3-4 érett paradicsom
-4-5 érett ropogós TV paprika
-1 kisebb cukkini
-2-3 ek evoo
-só,frissen őrölt bors
-3-4 gerezd fokhagyma

A körethez
-1,5 csésze rizs
-néhány friss bazsalikomlevél

Ahogyan:

A nagy kockákra vágott hagymát az olívaolajon kevés sóval megpárolom,és rádobom a vékony csíkokra szeletelt húst.Fehéredésig pirítom,bőven borsozom,amint elkezd levet engedni,belenyomom a fokhagymát is.Kevés vizet öntök alá,és pörköltszerűen párolom,majdnem készre.Amikor a húsok már olyan állapotban vannak,hogy azt gondolom,mindjárt jó,akkor ráteszem a felszeletelt paradicsomot,kicsit később a felkarikázott paprikát és cukkinit.Ezekkel már tényleg csak addig főzöm,hogy a tök kicsit átpuhuljon.

A köret sima párolt rizs,amibe néhány csíkokra vágott bazsalikomlevelet kevertem.

Nincsenek megjegyzések: