2008. július 22., kedd

Gombaleves kakukkfűvel

Nincs az ételnek semmi apropója,bár kifejezetten nyári íznek gondolom.Hacsak az nem,hogy apósoméknál vadul burjánzik a kakukkfű,és amikor náluk járunk,mindig nagy csokorral hozok belőle,aztán mindenbe próbálom elsütni.

A vajaskenyérre nem szórtam még belőle,de bármi előfordulhat:)

A gombával úgy került össze először,hogy gyors ebédhez vásároltam volna,de annyira lehangoló volt a rigós teszkóban a zöldségkínálat,hogy az átlagost is alulmúlta.

A gomba tűnt frissnek egyedül,vettem is,kakukkfű meg ugye volt otthon szép nagy csokorral.

Amiből:

-1 csg barna csiperke(~400gr)
-1 nagy póréhagyma
-35-40 gr vaj
-kis csokor kakukkfű
-só,bors
-húsleves a felöntéshez
~1 dl tejszín

Ahogyan:

A gombát megtisztítom,szükség szerint darabolom,de lehetőség szerint ehhez az ételhez kifejezetten apró gombát vásárolok.A vajon megfuttatom a finomra aprított póréhagymát,rádobom a gombát.Sózom,bőven darálok rá borsot.Saját levében párolom kicsit,aztán felöntöm a húslevessel.

Csak addig főzöm,hogy a gomba feszes maradjon.Ha késznek gondolom,belekeverem a tejszínt,és a kakukkfű száráról lehúzott,kissé átvágott leveleit.

Innentől már nem forralom,csak hagyom pihenni pár percig,és tálalom.

És nagyon jó...


6 megjegyzés:

endivia írta...

jól is néz ki! ez a rigós teszkó, nagyon tetszik :D

zsúrkenyér írta...

Koszi!:)

Nem en talaltam ki,gyermekeink lelemenye volt.Nalunk a teszko telepedett le eloszor,par evre ra jott csak a masik.A gyerkocok meg olvasni nem tudtak,gondolom a nev se tetszett nekik,igy lett elobb rigos bolt,aztan rigos teszko:)

Unknown írta...

egyik kedvenc kombinációm a gomba friss kakukkfűvel! levesként még nem főztem meg, de ha sütöm a gombát, akkor mindig kerül hozzá 3-4 szál kakukkfű (no meg egy kis fehérbor ;) ) póréhagyma nélkül és csirkehúslevessel ki fogom próbálni levesként is vegyes gombával!

zsúrkenyér írta...

Igaz,a feherbor is nagy baratja a gombanak:)

De mi a baj a porehagymaval?

Unknown írta...

nem rajongok érte - levesbe belefőzöm, íznek jó ízt ad, de enni nem szeretem (személyes szoc problem, tudom ;) )

zsúrkenyér írta...

Igaz ami igaz,enni en sem szoktam nyersen:)

De van meg nehany zoldseg,amit szinten nem,de attol meg fozok belole:)