2008. augusztus 8., péntek

Alfredo tésztája


Ilyen remek tésztát sikerült lőni mostanában a rigós teszkóban többször is.Sajnos valószínűleg valami akció keretében volt csak mert egy ideje eltűnt.

Tojásos,hosszúmetélt,és pont olyan,mint egy igazi,rendes házitészta.

Első alkalommal a címbéli tésztát készítettem belőle,és tényleg jó ötlet volt,mert a tészta önmagában annyira jóízű,hogy kár is volna bármilyen mártással kombinálni.
A névadóról és az ősváltozatról egy hosszabb értekezés itt olvasható.
Mint látható, csak vajat és sajtot tartalmaz,de a borsosok és a tejszínesek is védik a hadállásokat.

A bors szerintem jó bele,a tejszín kár.

Jó vajjal,friss parmezánnal a kevés durvára őrölt bors nagyon jól harmonizál...

Amiből:

-1 csg tagliatelle
-35-40 gr jóízű vaj
-kevés bors
-parmezán ízlés szerint

Ahogyan:

Azt hiszem,kevés ennél egyszerűbb tésztaétel létezik,talán a tejfölös tésztát leszámítva:)
A tésztát erősen sós vízben kifőzöm.Ennél a fajtánál különösen kell figyelni a még nem jó-már nem jó pillanatra,még annyira sem toleráns,mint a durumtészták általában.

Ha kész,a vizet leöntöm,de a tésztát nem csepegtetem le teljesen.Hozzákeverem a feldarabolt vajat,tekerek rá pici borsot.Én feketét,nem baj ha látszik,az íze intenzívebb.

Tálalom,reszelek rá sajtot,és azonnal,fényképezés nélkül megesszük.

Nem lehet várakozni,de nem is érdemes...

6 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Én is vetem belőle, de nem simát, hanem zöldet (spenótos), feketét (tintahalas) meg pirosat (csípős). Tegnapelőtt még láttam a soroksári Auchanban az M5 mellett. Ha nem tévedek a "nemzetközi konyha" gondolával szemben volt, polcvégen, az biztos.

zsúrkenyér írta...

Koszi,de az nekem innen Fehervarrol eleg messze van:)

Inkabb majd nekiveselkedek es gyurok...

Gabojsza írta...

Csak egy ötlet volt! Nekem sincs kozelebb Kiskőrösről, de én mobilis vagyok:-)))
Ha arra járok, vegyek Neked???

Bombadil Toma írta...

ez a "kell bele tejszín, vagy nem kell bele", az egyik frontvonal az olasz kulináriában manapság. a purista felfogás szerint vétek, míg az újítók szerint, ami javít valamit/hozzá tesz/ ízben vagy állagban, az jöhet! én ez utóbbi híve vagyok, de csak mértékkel. szerintem ebbe is, és pl. a carbonara-ba, fél-egy evőkanálnyi jóminőségű tejszín (nem főzőtejszín) belefér. ahogy az olasz főzőoldalakat és blogokat nézegetem, ez az irányzat a jellemzőbb.
jó ötletet adtál az alfredoval, olyan régen csináltam már...:)

zsúrkenyér írta...

Gabojsza,ha hozol,vendegunk vagy ebedre/vacsorara termeszetesen!:)

Toma,teljesen igazad van,a carbonaraba en is teszek keveset,sokkal kremesebb lesz tole a martas.De itt a jo vaj izen szerintem nem kell lagyitani.

De azert hazi,nyers tejszinnel egyszer megprobalnam...

Bombadil Toma írta...

igen, mindig a jó alapanyagokon van a hangsúly. ha van jó vaj, azon nemigazán érdemes változtatni. csak a silányabb, kommersz vajat érdemes egy kis tejszínnel feljavítani.
nekem van most itthon, francia sózott vajam, avval fogom csinálni, és abba valószínüleg nem teszek tejszínt!:))