2007. április 27., péntek

Tejfölös bableves

Újabb leves következik.

Az egyik legegyszerűbben elkészíthető leves azok közül,amiket ismerek.Régi családi hagyomány szerint készül,eredete Vas megyébe nyúlik vissza,ott ,legalábbis a mi családunkban így készült.

Van számtalan változata ami kötődik bizonyos tájegységekhez,pl. a somogyi verzió,ahol zöldségekkel,savanykásan ,babérlevéllel főzik,van ahol hagymás ízesítés a jellemző.

A mi verziónk rendkívül puritán,és ennek megfelelően igen jó !

Amiből:

-1 csésze tarkabab
-4 gerezd fokhagyma
-1 leheletnyi frissen őrölt bors
- só
-1 pohár tejföl
-1 csapott ek. liszt
- tej szükség szerint

Ahogyan:

A babot előző este válogatás -ami közben a különböző mintázatú és színű babokkal remekül lehet csoportosítósat,meg babkatonásat játszani-mosás után beáztatom.

Főzés előtt átmosom mégegyszer,tiszta vízben a fokhagymával, borssal,sóval elkezdem főzni.

Nagyjából egy,egyésegynegyed óra alatt fő puhára.Ha már tényleg,a lisztből ,tejfölből szükség szerinti mennyiségű tejből csomómentes habarást keverek,a levesbe keverem,és összeforralom.

És kész.

5 megjegyzés:

Nemesné Zsuzsa írta...

De jó! Ezt kipróbálom. Az én anyukám mindig rántotta a bablevest, és valszeg emiatt nem jött be nekünk.... Kipróbálom habarva. Köszönet az ötletért!

Névtelen írta...

AZÉRT KERESTEM RÁ A RECEPTRE, MERT KÍVÁNCSI VOLTAM, HOGY TARKA BABBÓL IS LEHET-E. gYEREKKOROMBAN SOKAT ETTEM, A NAGYMAMÁM GYŐR-SOPRONBAN ASZALT SZILVÁT KÍNÁLT HOZZÁ LEVESBETÉTNEK. PRÓBÁLJÁTOK KI,
NAGYON ILLIK HOZZÁ!
Ági, Jászberény

zsúrkenyér írta...

Sot,tarkababbol az igazi!

Ezt az aszaltszilva dolgot meg nem hallottam,de egy probat meger!

Udv
zsurkenyer

Pecsygyerek írta...

Heló!
Nemem (férfi)ellenére szeretek kajával kísérletezni.
például ma nálunk bableves volt és én megbolondítottam egy kanál tejföllel.

Máris késsz a finom tejfölös bableves.

Névtelen írta...

Pont ahogy szeretem!
Gyermekkorom óta így készítem:)
Tálaláskor pár csepp ecet a tányérba, nagyon megbolondítja. Nyáron a legjobb, hidegen a hűtőből....
üdv: Sanyi