2007. október 17., szerda

Rántott karfiol

Talán már említettem,hogy mivel mindketten,vagyis a párom és én is a társadalom hasznos tagjaiként nyolctólnégyigdolgozunk, hétközben vagy nagyon gyors ebédeket eszünk(max 35-40 perc elkészítési idő) vagy olyat,ami kibírja a hűtést-melegítést,és így előre megfőzhető,vagy legalábbis előkészíthető.
Az egyik ilyen,ami ugyan a gyermekek körében nem mindig arat sikert,a rántott karfiol.Bár most utoljára megették...
Igaz ,ők kaptak néhány szűzérmét is,mert találtam a mélyhűtőben egy felet:)
Tudom,tudom,nem normális aki a szűzpecsenyét rántott húsnak elpazarolja,de bármi másnak kevés lett volna...
A krumpli most kivételesen nem vajban párolódott,mert az is inkább a hűtőből ment sülni,és mivel a krumplit hámozva tárolni ugye nem lehet,jól összeolajoztam,hogy ne érhesse a felületét levegő,de így már pazarlás lett volna vajban párolni.
De így legalább megalkottam a petrezselymes sült krumplit,ami viszont osztatlan sikert aratott!:)
Tehát:
Amiből:
-1 közepes karfiol
-1 tk köménymag(blansírozáshoz)
-zsemlemorzsa fehér kenyérből
-tojás
-liszt
-só,cukor
-fél citrom leve
Krumplihoz:
-1,5 kg krumpli
-1 csokor petrezselyem
-só,bors
-evoo
Ahogyan:
A karfiolt előkészítem a dubarrynál már leírt módon.Ha kihűlt,a szokványos módon panírozom.Morzsát magam készítem,mert a bolti nem annyira jó.
A panírozás előtt viszont nem sózom ,nehogy kiszáradjon.Ha kisült,azon forrón tálaláskor pótolom ezt a műveletet.
Nem sóztam meg a szűzérmékből vágott szeleteket sem,mert azt tényleg megette volna a só egy éjszaka alatt...
A krumplikat hasábra darabolom,és egy nagy tálban sózom,borsozom,és bőségesen meglocsolom olívaolajjal.A perezselymet csak a sütés előtt keverem bele,mert az olaj nagyon megtörné.
Alaposan összeforgatom,szorosan lefóliázom,hogy minél kevesebb levegő érje.
Másnap kb annyi idő alatt,amíg a krumpli megsül,(kb 40-45 perc)ki lehet sütni bő forró olajban amit ki kell,és máris friss,forró ebédünk van.



Nincsenek megjegyzések: