2007. augusztus 14., kedd

Paradicsomos-fűszeres kenyér

Megpróbálkoztam én is a paradicsomszárítással. Mit mondjak,nem túl sok sikerrel,mert hiába volt a tökéletes,érett,de még kemény paradicsom,meg a jószándék,a technika közbeszólt...

Kiolajozott sütőlemezre rakosgattam a vékonyra szelt paradicsomot,megkentem olívaolajjal,ahogy a nagykönyvben meg van írva,és a legalacsonyabb fokozaton bedugtam a sötőbe.

Azt a fokozatot én olyan 70-80°C-osnak saccoltam,de inkább 120-130 lehetett,mert negyedóra múlva mintha sercegett volna az olaj.Mire ránéztem,a szeletek egy része átlépte a széntablettává válás határát,a maradék még menthető volt...

Marad a nap,úgy néz ki,lesz még az idén kánikula,majd kihasználom:)

Mivel maradt néhány szelet,és igen jó is volt,eredeti szándékomnak megfelelően egy fűszeres-illatos kenyér készítéséhez fel is használtam.

A szárított paradicsom mellett került még bele hagyma,bazsalikom,rozmaring,és durvára tört bors is.

Jó is lett,csak nem bírtuk kivárni,hogy kihűljön teljesen,még melegen ettünk belőle,jó sokat.

El is csaptuk a hasunkat jól.

Tehát a kenyér szerintem:

Amiből:

-5 mp(mérőpohár) kenyérliszt (BL80)
-2 mp víz
-2+4 ek evoo
-2 tk cukor
-2 kk só
-25-30 gr friss élesztő
-szárított paradicsomszeletek
-egy közepes vöröshagyma
-zöldfűszerek tetszés szerint
-só,bors

Ahogyan:

A kenyérnekvalókból a dagasztógép segítségével összeállítok egy adag kenyértésztát,ebbe kerül a 2 evőkanálnyi olaj is.
Ha kész,megkelt,a gépből kiszedem,lisztezett deszkán alaposan átgyúrom,dagasztom.Pár perc pihentetés után 7-8 mm vastagra kinyújtom,és rászórom a paradicsomot,az apróra vágott nyers vöröshagymát,a felaprított zöldfűszereket.Meglocsolom olívaolajjal,sózom,és sok borsot tekerek rá.Így:

Aztán feltekerem,mint a rétest,megformázom,sütőformába rakom.
A formában még egy fél órát kelesztem letakarva,aztán gőzzel teli,180-190°C-os sütőben készre sütöm.Rácsra teszem hűlni,és legközelebb tényleg meg is várjuk,hogy kihűljön...

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Épp azon gondolkoztam, hogy lehetne a kenyeret egy kicsit feldobni, hát itt a megoldás!
Be is fontad?

zsúrkenyér írta...

Üdv!

Feltekertem,összecsavartam,végét alágyűrtem,úgy került a formába.Csak az volt a gond,hogy az illesztés nem mindenhol került oldalra alulra,és ott kinyílt.
Nem baj,nem kenyérszépségvetélkedőre készült...

Névtelen írta...

Én is így jártam a szárított paradicsommal - szirkóra égettem.

zsúrkenyér írta...

Nem baj,itt a kanikula,szaritok az erkelyen:)

Icus írta...

Szia!


Szeretném megsütni a kenyeredet, és ehhez kérnék segítséget:

1 mp pontosan mennyi dkg, vagy dl?

Várom válaszodat.


Üdv. Icus

zsúrkenyér írta...

Kedves Icus!

A kenyerlangosnal valaszoltam!

Udv
zsurkenyer