2007. május 15., kedd

Kapros túrós lepény

Meglepetés érkezett ,egy csokor ,kertből frissen szedett kapor képében:)

A lehetőségek végtelen tárházából a rendelkezésre álló többi alapanyag figyelembevételével a túrós lepényre esett a választás.

Ami azon ritka sütemény egyike,amely bevonult a világirodalomba!

Imígyen:

Már gyerekkoromban hogyha őt láthattam,

Egy turós lepényért látását nem adtam;

Örültem is, mikor a vasárnap eljött,

És vele játszhattam a gyerekek között.


(Petőfi Sándor:János vitéz)

Vagyis túrós sütire,mivel másnapra készült,de frissen szerettem volna megsütni,hogy a túró ne töppedjen össze a tetején,ezért nem a klasszikus kelt tésztás változatot készítettem el,hanem merész huszárvágással omlós vajastésztából,amit este elősütöttem,és másnap túróstul készre.

Szerintem Kukoricza Jancsi így is szerette volna:)

Tehát:

Amiből:

Tészta:
-1/2 kg liszt
-200 gr vaj
-2 nagy tojás sárgája
-kb. 1 dl víz
-csipet só

Túrótöltelék
- 750 gr tehéntúró
-2 pohár tejföl
-1 tojás
-4 ek kristálycukor
-1 kis csokor kapor

Ahogyan:

A belevaló holmikból az almás sütinél ismertetett módon összeállítom a tésztát.

Ha már hideg is,megfelelő méretre kinyújtom,és beleterítem egy vékonyan kivajazott formába.

Elősütöm,miközben vagy leterhelem a tésztát babbal,vagy ilyesmivel,vagy figyelek rá,és amikor elkezd púposodni,akkor mindig jól beleszurkálok villával.

Másnap összekeverem a tölteléket,beleszórom az apróra vágott kaprot,belekenem a tésztába,és 160°C-os sütőben kb egy óra alatt készre sütöm.

15-20 perc hűlés után szeletelhető.

Ilyen lett:


Itt kell még elmondanom,hogy a sütőforma összemehetett az utolsó használat óta,mert a szerintem megfelelő mennyiségű tészta soknak bizonyult,de szerencsére a töltelék is:)

Így a maradványokból egy nap múlva remek túrós kosárkák készültek a muffinsütőben.

Ilyenek:

Nincsenek megjegyzések: