2007. július 9., hétfő

Grissini

Sok próbálkozás után hétvégén sikerült olyan grissinit készíteni,amit eddig már többször is szerettem volna,de ez volt az első,amit kimondottan jónak találtam.

És ki gondolta volna,hogy ennek a -gyermekeim szerint- ropikenyérnek ilyen kalandos története van:)

A grissini azért is jó,mert így észrevétlenül rá lehet venni a gyermekeket,hogy egyenek kenyeret,mert azért az néha muszáj,csak sajnos ők meg vannak róla győződve,hogy a kenyérevés az hülyeség:)

Mivel viszonylag nagy adagot sütöttem,(~60-70 db) a harmadik tepsinél már sikerült a sütő hőfokát is beállítani...

Utánanéztem a receptnek újfent ,mert az eddigi pálcikák nem akartak sem egyenletesek lenni,és ki is száradtak időnként,és az alakjukkal is volt bajom..

Ki is derült,hol hibáztam ,hagytam megkelni a tésztát,és utána sodortam belőle kígyócskákat.Most már tudom,hogy ezt nem lett volna szabad..

A megdagasztott tésztát azonnal kezelésbe kell venni,és csak utána hagyni picit kelni,és akkor jó lesz.Ha ropogós,kétszersült jellegű végeredményt akarok,nem hagyom kelni,és egyébként is vékonyabbra sodom.

A mostani nem kenyér helyett készült,hanem inkább rágcsálnivalóként ,ezért az alaptészta kapott egy kis fűszert,jelesül rozmaringot.

Tehát a pufók grissini szerintem:(30-35 db)

Amiből:

3 púpos mp(mérőpohár) kenyérliszt (BL80)
1 mp víz
1 kk só
1 tk cukor
2 ek evoo
15-20 gr friss élesztő
1 ek friss rozmaringlevél
1 tojás,pár csepp tej a kenéshez
szóráshoz köménymag,szezámmag,mák,durva só tetszés szerint

Ahogyan:

A tésztához valókat beleszórom a kenyérsütőbe(a rozmaringot nagyon finomra vágva),és egy normál dagasztóprogrammal összedolgozom.Vagyis dolgoztatom.Az elején kell rá figyelni egy kicsit,és ha szükséges,némi vízzel ,liszttel besegíteni.A tészta a normál kenyértésztánál tömörebb,rugalmasabb lesz.

Ha a dagasztás kész,lisztezett deszkára borítom,és a szakácskönyv szerint téglalap alakúra nyújtom.Hogy hogyan,az a szakácskönyvíró örök titka marad,mert ez a tészta mindent csinál,csak nyúlni nem akar:)Vagyis nyúlik,csak ahogy fölemelem a nyújtófát,vissza is ugrik!

Szóval valahogy kilapítom,háromba vágom,a darabokat újra megpróbálom téglalappá formázni,aztán 10-12 darabra felcsíkozom.A deszkán megformázom-sodrom,és olajozott tepsibe pakolom.

A rudacskák tetejét pár csepp tejjel felvert tojással megkenem,és megszórom a választott maggal,egyébbel.Most éppen szezámmag illetve kömény került rájuk.

Langyos/meleg helyen 8-10 percig pihentetem/kelesztem,és gőzzel teli,nem túl forró sütőben addig sütöm,amíg a teteje enyhén megbarnul.

Rácsra fektetve hagyom kihűlni.

Nincsenek megjegyzések: