2008. február 22., péntek

Almás cobbler

Már megint egy újabb almás süti:)

Cserkénél láttam nemrég,és nagyon megtetszett.

Jól is jött,mert Tatin torta volt a kívánság,de az már úgyis volt mostanában sokszor.Persze a receptet nem nyomtattam ki,internet meg nincs a konyhában,ezért csak fejből dolgoztam.Ennek ellenére igen jól sikerült,szeretni fogjuk ezután is.

Amiből:

1,5 kg alma(vagy amekkora a sütőedény)
2 kisebb vagy 1 nagy narancs leve és lereszelt héja

100-150 gr cukor (alma típusától függően)

50-60 gr vaj


A tésztához:

200 gr finomliszt

fél sütőpor

100 gr vaj

2-3 ek kristálycukor

1 tojás

2 dl tej


Ahogyan:


Az almát megtisztítom,feldarabolom,nem túl apróra,nagyjából a gerezdeket még egyszer félbe.Egy alaposan kivajazott sütőtálba rakom,rászórom a cukrot,a narancs lereszelt héját,és az apróra darabolt vajat.Rálocsolom a narancs levét is ,és jól összekeverem.


A tál ilyenkor még teljesen tele,mit tele,púposan van almával,de nem baj,töredékére össze fog esni.


Hogy ez megtörténjen,bedugom a nem túl forró,160-170°C-os sütőbe,nagyjából egy órára.Néha ránézek,egyszer legalább átkeverem.


Közben összeállítom a tésztát.A lisztet a sütőporral és a cukorral összekeverem,és elmorzsolom a vajjal.Itt már sejtettem,hogy valami nem lesz jó,mert igen kevésnek tűnt az anyag a két deci tejhez,de beleborítottam hősiesen.Na innentől már csak kevergetni kellett a tésztát:)


Amikor az almát jónak gondolom,a tésztát/masszát ráöntöm,és még egy félórányit sütöm.Amíg szépen meg nem barnul a teteje.

Kicsit hűlni hagyom,langyosan kicsalogatom a tálból,és lágyra felvert tejszínhabbal tálalom.


Nagyon jó...

Nincsenek megjegyzések: